Jakie nowe wpisy znajdą się na blogu ?

Na blogu chciałabym przybliżyć poszczególne miejsca warte zobaczenia na polskim wybrzeżu oraz przekazać swoistego rodzaju kompendium wiedzy na ten temat.

Wpisy będą dotyczyły zarówno informacji ogólnych o danym kurorcie oraz tego co stanowi o jego niepowtarzalnym charakterze, jak również będą zawarte wskazówki co do miejsc noclegowych o różnym standardzie oraz punktów gastronomicznych.

Ponadto znajdą się tam również informacje na temat komunikacji lokalnej, możliwości dojazdu oraz o ciekawych miejscach i innych atrakcjach nie tylko rekomendowanych przez oficjalne przewodniki.

Co już zostało omówione ?

Wielkimi krokami zbliżamy się już do zakończenia omawiania Świnoujścia wraz z okolicznymi miejscowościami za zachodnią granicą na wyspie Uznam.
Opisane zostały już kwestie związane z zakwaterowaniem i wyżywieniem. Ponadto szczegółowo zostało skomentowane wszystko co wiąże się z szeroko rozumianym transportem i komunikacją: sposoby na dojazd do kurortu i planowana budowa tunelu, komunikacja lokalna autobusowa i promowa oraz środki transportu dojeżdżające do Niemiec (autobusowa Linia Cesarskich Uzdrowisk i Uznamska Kolej Uzdrowiskowa). Dużo uwagi zostało poświęcone zabytkom i atrakcjom na wyspach Uznam, Wolin, Karsibór oraz Karsiborska Kępa. Nie możemy tu zapominać o postach, które pojawiły się jako jedne z pierwszych tj. o samym mieście i jego specyfice oraz o poście, w którym zostało wypunktowane wszystko „naj” co jest wyróżnikiem naszego wyspiarskiego kurortu.

Sfinalizowaliśmy już naszą wspólną wycieczkę za zachodnią granicę i zapoznaliśmy się zarówno z historią jak i atrakcjami turystycznymi cesarskiej trójki: Ahlbeck’u, Heringsdorf’u i Bansin’u. Ponadto wyruszyliśmy w dalszą wspólną wyprawę wzdłuż wybrzeży słonecznego Uznamu odwiedzając okolice Zempin z najwęższym pasem wyspy oraz Zinnowitz z dwoma głównymi atrakcjami – zanurzeniową gondolą i wznoszącą kapsuła. Następnie pojechaliśmy aż na cypel do Peenemünde gdzie znajdował się Wojskowy Instytut Badawczy Wehrmachtu i Luftwaffe, w którym skonstruowano V1 i V2, obecnie przekształcony w Muzeum Wojskowo-Techniczne, w którym zapoznaliśmy się z eksperymentalną technologią rakietową oraz jej wpływem na rozwój późniejszych zbrojeń. W ostatniej odsłonie  zwiedzaliśmy miejscowości położone w głębi wyspy, w tym Benz z holenderskim wiatrakiem i zabytkowym kościołem, Dargen z Muzeum Techniki i Motoryzacji oraz Zirchow z wystawą modeli samolotów i makiet terminali lotniczych.

Dodatkowo zapoznaliśmy się z możliwościami uprawiania turystyki rowerowej w mieście najlepiej w Polsce przystosowanym do korzystania z tego środka transportu z uwagi na liczbę ścieżek oraz międzynarodowych szlaków turystycznych.

Co nam pozostało ?

Omówienie dodatkowych atrakcji jakie oferuje Świnoujście biorąc pod uwagę jego transgraniczne położenie, w tym oferty biur podróży, rejsy statkami oraz możliwości uprawiania różnych sportów

Poniżej odpowiednio w blokach tematycznych informacje na temat opublikowanych wpisów o Świnoujściu:

I.                   Charakterystyka kurortu
23. Turystyka rowerowa.
V.                Za zachodnią granicą

W kolejnych odsłonach znajdą Państwo dalsze informacje o Świnoujściu:

Dodatkowe atrakcje jakie oferuje miasto, w tym wyjazdy zagraniczne i rejsy statkami oraz możliwości uprawiania sportu.

Następnie powędrujemy do Helu i tu postaram się przybliżyć Państwu to najdalej na wschód wysunięte na półwyspie miasto w Polsce. Podobnie jak w przypadku Świnoujścia znajdą się tu zapisy o specyfice uzdrowiska, o kwaterach, miejscach gdzie możemy dobrze zjeść, charakterystycznej dla Helu komunikacji meleksowej i nie tylko, zabytkach, gdzie możemy szybko dojechać i co jeszcze zobaczyć, atrakcjach turystycznych i tu rzeczą najważniejszą będą nasze wspólne odwiedzimy w pierwszym w Polsce fokarium (drugie jest w Sarbsku niedaleko Łeby), bo nie sposób być w Helu na Helu i nie zobaczyć się z fokami !

Dalej planuję powrót na zachodnie wybrzeże do Międzyzdrojów i tu przekażę Państwu komplet potrzebnych informacji, które mam nadzieję okażą się pomocne przy wyjeździe do tego kurortu. I tak jak na Helu do fokarium, tak moim zdaniem w Międzyzdrojach sztandarowym punktem w trakcie pobytu powinno stać się wyjście do rezerwatu żubrów, w którym zobaczymy nie tylko te wspaniałe zwierzęta ale też będziemy obcować z sarnami, dzikami i orłami bielikami.