Nowości, aktualizacje i dywagacje na temat …

10.06.2013 rok

Gabinet Figur Woskowych to jedna z nielicznych atrakcji turystycznych w naszym kraju i jedyny taki obiekt na polskim wybrzeżu znajdujący się właśnie w Międzyzdrojach.W najnowszej publikacji dowiemy się skąd pochodzą i jak powstają woskowe repliki znanych osób, czyje podobizny możemy oglądać na salach gabinetowych oraz gdzie jeszcze może zobaczyć kopie sławnych osób w najbliższej okolicy na wyspie Uznam. Wszystkie te informacje znajdą Państwo w poście „Międzyzdroje – Gabinet Figur Woskowych – WAX Museum”.

28.05.2013 rok

W dniu dzisiejszym po raz pierwszy zagościliśmy w Międzyzdrojach od razu udając się do największej atrakcji w obrębie Wolińskiego Parku Narodowego tj. do Zagrody Pokazowej Żubrów. Na ogrodzonym terenie wybiegu mogliśmy z bliska obserwować, największe, współcześnie żyjące europejskie ssaki. Ponadto poszliśmy wspólnie odwiedzić innych rezydentów rezerwatu tj. jelenie, sarny i dziki oraz zajrzeliśmy również do wolier z orłami bielikami i puchaczami. Wolińskie „Żubrowisko” nie tylko prowadzi hodowlę zachowawczą żubrów z podgatunku nizinnego oraz otacza opieką i przywraca do zdrowia zwierzęta chore i osierocone, ale również pełni funkcję badawczo-edukacyjne. Więcej na temat Obwodu Ochronnego Międzyzdroje i Zagrody Pokazowej w poście „Międzyzdroje – Z wizytą w Wolińskim Parku Narodowym u żubrów, dzików, saren, jeleni, orłów bielików i puchaczy”.

19.05.2013 rok

W dzisiejszej publikacji zapoznaliśmy się z możliwościami uprawiania turystyki rowerowej w Świnoujściu - mieście najlepiej w Polsce przystosowanym do korzystania z tego środka transportu z uwagi na największą liczbę ścieżek oraz pięć szlaków krajoznawczych w tym trzech międzynarodowych. Uroki wysp: Uznam, Wolin, Karsibór i Karsiborska Kępa oraz dalsze okolice poznamy na dwukółku wynajętym w jednej z lokalnych wypożyczalni lub niemieckiej firmie UsedomRad świadczącej usługi na całej wyspie Uznam oraz w ramach firmy partnerskiej również w Międzyzdrojach.
Więcej na ten temat w poście Turystyka rowerowa.

27.04.2013 rok

Ostatnia część wycieczki będzie przebiegała w głąb wyspy Uznam i tu najpierw zajrzymy to Benz gdzie obejrzymy wspaniały holenderski młyn wiatrowy oraz zabytkowy kościół zbudowany z kamienia polnego. Dalej zajrzymy w Dargen do Muzeum Techniki i Motoryzacji i przypomnimy sobie dawne pojazdy, urządzenia motoryzacyjne, sprzęty gospodarstwa domowego i wyposażenie wnętrz rodem z demoludów. Na koniec w okolicach Zirchow odwiedzimy rewelacyjną wystawę modeli samolotów i makiet terminali lotniczych.
Szczegółowy opis wraz z galerią zdjęć znajdą Państwo w publikacji Udając się w głąb wyspy Uznam – Benz, Dargen i Zirchow.

16.04.2013 rok

Kontynuując naszą ekspedycję po słonecznym Uznamie dojechaliśmy aż na sam cypel przy ujściu Piany i skierowaliśmy nasze kroki na teren byłego Wojskowego Instytutu Badawczego Wehrmachtu i Luftwaffe, obecnie przekształconego w Muzeum Wojskowo-Techniczne. Tu na 24 km trasie zajrzymy do elektrowni i zobaczymy ruiny po Wojskowym Zakładzie Doświadczalnym oraz oryginalne eksponaty, filmy dokumentalne i wywiady ze świadkami zdarzeń historycznych związanych z Instytutem Badawczym. Ponadto zapoznamy się z eksperymentalną technologią rakietową, która z jednej strony była kolebką przyszłych lotów kosmicznych jednak z drugiej strony wpłynęła na intensyfikację rozwoju późniejszych zbrojeń. Zapraszam do przeczytania najdłuższej jak do tej pory publikacji Peenemünde -Muzeum Historyczno-Techniczne po byłym Wojskowym Instytucie Badawczym III Rzeszy Niemieckiej.

17.04.2013 rok

Rozpoczęliśmy naszą dalszą wyprawę jadąc na północ wzdłuż wybrzeża trafiając najpierw do Zempin i w jego okolice aby zatrzymać się na najwęższym pasie „Wyspy Słońca”. Dalej dotarliśmy do Zinnowitz zwanego „Perłą Bałtyku” i tu skorzystaliśmy z dwóch największych atrakcji tego wspaniałego kurortu Meklemburii-Pomorza Przedniego. Najpierw zanurzyliśmy się w morze bałtyckie obserwując świat podwodny ze spuszczanej w dół gondoli, żeby z chwilę wznieść się w górę w podnoszonej kapsule i napić się orzeźwiającego drinka obserwując panoramę miasta. Więcej informacje znajdą Państwo w Atrakcje turystyczne kurortów Meklemburgii na niemieckiej części wyspy Uznam zwanej „Wyspą Słońca” – Zempin i Zinnowitz

07.04.2013 rok

Na koniec naszej wizyty w kurortach cesarskich udamy się do najmłodszego z nich – do Seebad Bansin. Cechuje go sielankowa atmosfera wyznaczona przez jego niepowtarzalne położenie: plażę, otoczenie nadmorskiego lasu oraz dwóch malowniczych jezior: Schloonsee i Gothensee.  Specyfikę miejscowości określa również jej zabytkowa, niemalże pocztówkowa zabudowa uzdrowiskowa o porównywalnej z Ahleck’iem mieszaninie trendów i stylów architektonicznych. Z uwagi na fakt, że miasto nie uległo zniszczeniu w trakcie II wojny światowej będziemy obcować z miejscem, w którym czas się zatrzymał. O atrakcjach turystycznych oraz o dziejach ośrodków z których Banin wzięło swój początek możemy przeczytać w poście Bansin - trzecie za Ahlbeck i Heringsdorf uzdrowisko cesarskie na wyspie Uznam.

03.04.2013 rok

Dzisiaj dotarliśmy do nadmorskiej miejscowości położonej najbliższej naszej granicy – Seebad Ahlbeck. Ten uznany kurort wyróżnia spośród cesarskiej trójki największa ilość zachowanych zabytków. Przejdziemy się najdłuższą w Europie promenadą, wejdziemy na najstarsze w Niemczech molo wpisane do rejestru zabytków, zatrzymamy się przy słynnym szafkowym zegarze i powędrujemy dalej zaczepiając o kolejne interesujące miejsca a jest ich wiele w Ahlbecku, którego sama kajzerowska zabudowa przeniesie nas w czasy z początku poprzedniej epoki. O tym wszystkim jak i o historii powstania przyszłego kurortu zostało przedstawione w poście Seebad Ahlbeck - pierwszy z kurortów cesarskich w najbliższym sąsiedztwie granicy.

28.03.2013 rok

Wyjazd za zachodnią granicę rozpoczęliśmy od Heringsdorfu pełniącego dwoistą rolę cesarskiego kurortu Seebad oraz czołowego miasta gminy Ostseebad Heringsdorf.  W poście znajda Państwo ciekawą historię powstania nazwy „śledziowej wioski”, opis dziejów kurortu oraz wskazania co do interesujących miejsc godnych obejrzenia. Wszystko to możemy przeczytać w poście  Seebad / Ostseebad Heringsdorf - z wizytą w dawnym kurorcie cesarskim i obecnej gminie cesarskiej trójki.

22.03.2013 rok

Ostatni z zaplanowanych do bliższego przyjrzenia się zabytków jest Kościół p.w. NMP Gwiazdy Morza „Stella Maris”.  Obiekt sakralny jest nie tylko ciekawy architektonicznie, posiada zachowane wewnątrz elementy oryginalnego wyposażenia ale również burzliwą, a momentami dramatyczną historię swoich dziejów jako pierwszego i jedynego kościoła katolickiego na terenie protestanckiego Świnoujścia do czasów II wojny światowej. Okres powojenny również nie był dla świątyni łatwy, o czym mogą się Państwo przekonać zapoznając się z opublikowanym postem.

20.03.2013 rok

Przedostatni z zabytków uwzględnionych w harmonogramie zwiedzania na wyspie UznamKościół p.w. Chrystusa Króla z XVIII w. z dwumetrowym modelem korwety żeglownej oraz związana z nim romantyczna historia kupca / żeglarza i jego daru wotywnego na rzecz świątyni.

15.03.2013 rok

Kolejnym zabytkiem i zarazem atrakcją turystyczna jest wieża widokowa. Uchroniona przed rozbiórką w latach 60-tych XX wieku jako punkt  nawigacyjny jest ocalałym fragmentem garnizonowego kościoła luterańskiego powstałego w latach 1902-1903 z funduszy przekazanych przez konsul Emilię Heys. Więcej szczegółowych informacji znajdą Państwo w nowym wpisie Zabytki wyspy Uznam – Wieża widokowa.

Dodatkowe zdjęcia w Galerii zabawnych zdjęć z podróży.

13.03.2013 rok

W dniu dzisiejszym został opublikowany nowy wpis  Zabytki wyspy Uznam – Muzeum Rybołówstwa Morskiego, w którym przedstawione zostały zmiany przeznaczenia budynku w kolejnych okresach historycznych. W drugiej części zostały omówione poszczególne prezentowane ekspozycje w znajdującym się obecnie na terenie gmachu muzeum.

09.03.2013 rok

Dzisiaj pojawiły się dodatkowe zdjęcia Galerii zabawnych zdjęć z podróży

08.03.2013 rok

I ostatnia z fortalicji Morskiej Twierdzy  Zabytki wyspy Uznam – Fort Anioła czyli Fort II zakończyła opis militarnych zabytków Świnoujścia. Dociekliwi i miłośnicy dawnych zabudowań obronnych znaleźliby na terenie miasta jeszcze dużo mniej okazałych pozostałości pruskich baterii i obronnych zabudowań ale z pkt. widzenia turysty myślę że zwiedziliśmy już te najciekawsze obiekty. Teraz przejdziemy do zabytków o charakterze świeckim i kościelnym.

05.03.2013 rok

Wracając do zwiedzania dzisiaj omówiony został drugi z trzech zachowanych fortów wchodzących w skład pruskiej Twierdzy Morskiej  Zabytki wyspy Uznam – Fort Zachodni czyli Fort IV Pozostała jeszcze trzecia, najciekawsza architektonicznie fortyfikacja, wpis na jej temat zostanie opublikowany w najbliższym czasie w poście Zabytki wyspy Uznam – Fort Anioła.

03.03.2013 rok

W dniu dzisiejszym została dodana ankieta, w której mam nadzieję będą chcieli Państwo czynnie uczestniczyć.
W ankiecie zostało postawione pytanie: czy kiedykolwiek byli Państwo w opisywanych przeze mnie Świnoujściu i czy zdecydowalibyście się na ponowne jego odwiedzenie ? Jest również możliwość zagłosowania dla osób, które jeszcze nie odwiedzały tego kurortu z możliwością odpowiedzi czy w przyszłości chciałyby tam pojechać i zobaczyć np. opisywane przez mnie miejsca czy tez nie wyrażają takiej chęci.

Serdecznie zapraszam do uczestnictwa w zabawie i bardzo jestem ciekawa jakie będą jej wyniki ankiety ?

Ponadto do blogu dodałam różnego rodzaju opcjonalne udogodnienia do jego całkowicie darmowej subskrypcji.

28.02.2013 rok

I kolejny temat odchodzący na chwilę od zwiedzania to Gdzie można zjeść ? Po publikacji posta zamknięty jest już blok tematyczny dotyczący kosztów pobytu tzn. wyżywienia i zakwaterowania - wcześniej opublikowany wpis Noclegi.

Do omówienia Świnoujścia pozostało mi jeszcze opisanie zabytków na wyspie Uznam i innych atrakcji oferowanych przez uzdrowisko oraz wizyta u naszych zachodnich sąsiadów a potem pojedziemy daleko bo aż na wschodnie wybrzeże do Helu na półwyspie helskim.

26.02.2013 rok

Ponieważ ostatnio dość dużo pisałam na temat zabytków chciałam się na chwilę oderwać i zająć się tematem nieco lżejszym, a mianowicie ofertą rozrywkową w jej szerokim spektrum – opis miejsc i trochę dywagacji na ten temat znajdziecie Państwo w opublikowanym nowym poście Miejsca z rozrywką w tle.

Ponadto i chyba już wejdzie to do ”swoistej tradycji” zaktualizowałam wpis Wszystko Naj naj naj o kolejne podpunkty.

24.02.2013 rok

W dniu dzisiejszym pojawił się nowa strona -  Galeria zabawnych zdjęć z podróży.
Na stronie nasze własne zdjęcia z wyjazdów, którymi zdecydowaliśmy się podzielić i  je upublicznić. Strona będzie wzbogacana o nowe śmieszne zdjęcia z naszych zasobów.

22.02.2013 rok

W dniu dzisiejszym pojawił się nowy post Zabytki na wyspie Wolin – Fort Gerharda czyli Fort Wschodniw którym omówiony został najważniejszy, o strategicznym znaczeniu Fort należący do zabudowań obronnych pruskiej Twierdzy Morskiej Świnoujście. Ponadto wpis Wszystko Naj naj naj … został wzbogacony o dwa kolejne podpunkty.

21.02.2013 rok

Po raz trzeci i tym razem ostatni powróciłam do tematu wyspy Karsibór gdzie w tym jak na razie największym poście opisałam trzy główne miejsca, które warto by odwiedzić widniejące w samym zmienionym jego tytule Wyspa Karsibór –kościół NP NMP, pomnik lotników RAF i basen U-Bootów.

Ponadto dodałam nową stronę Dowcipy i żarciki na temat turystyki ! Na początek trochę wyszukanych prześmiewczych żartów i dowcipów, ale chyba właśnie o komizm sytuacyjny i wzbudzenie naszego uśmiechu ich autorom tutaj właśnie chodziło. Później w miarę odnajdywania kolejnych, strona będzie uzupełniana ...

19.02.2013 rok

Po częściowej korekcie mogą Państwo zapoznać się z wpisem Wyspa Karsibór i Kanał Piastowski, który będzie dalej aktualizowany w najbliższym czasie. Trochę początkowo się pogubiłam w strukturze materiału ale biorąc pod uwagę jego dużą objętość oraz pewną odrębność tematyczną / specyfikę miejsca zdecydowałam się na udostępnienie nowego posta  Karsiborska Kępa – ostoja ptaków o randze europejskiej.

Kolejnej modyfikacji uległ również post Wszystko Naj Naj … ?, będzie on nadal sukcesywnie uzupełniany wraz z pojawianiem się kolejnych informacji, które będzie można zaliczyć do tej kategorii.

17.02.2013 rok

W dniu dzisiejszym pojawił się nowy wpis Przejazd tunelem ? zawierający informacje na temat planowanej inwestycji oraz kolejnych, nieudanych „podejściach” do jej realizacji. Inwestycja ta nie tylko ułatwiłaby życie samym mieszkańcom lewobrzeżnego Świnoujścia ale również przyczyniłaby się do zmiany struktury narodowościowej turystów przyjeżdżających do kurortu. Obecnie bardzo dużo osób odwiedzających to uzdrowisko to letnicy niemieccy i pochodzący z krajów skandynawskich.

Napisanie tego posta było i równocześnie nie było kolejnym odejściem od zaplanowanych wpisów. Miałam już wcześniej uzupełnić część Jak dotrzeć do wyspiarskiego kurortu ? alternatywne środki transportu ale opisywałam w nim już istniejące sposoby dotarcia do miasta na wyspie Uznam a nie prognozy nowych (a w zasadzie już przedwojennych) rozwiązań, które mają zostać zrealizowane w nieznanej tak naprawdę przyszłości. Dlatego też zdecydowałam się na osobny post.

Ponadto zaktualizowany / uzupełniony został post Wszystko Naj ...

15-16.02.2013 rok

źródło: Google Grafika

Na tej stronie chciałabym poinformować Państwa co nowego pojawi się w najbliższym czasie, w których publikacjach zaistniały jakieś zmiany / uzupełnienie treści jak i o mich pierwszych spostrzeżeniach z prowadzenia tego bloga.

Najpierw zacznę od sedna – na stronie Jakie nowe wpisy znajdą się na blogu ? starałam się stworzyć zarówno dla Państwa jak i dla samej siebie rodzaj pewnego harmonogramu zawierającego w punktach plan dalszych wpisów tutaj określanych mianem postów.

Proszę mi z góry wybaczyć, że być może nie będę realizować go dokładnie punkt po punkcie – chociaż dołożę wszelkich starań aby tak się stało – ale czasami zrobię odstępstwa. Kiedy ? Wtedy gdy np. będę miała wenę …… to za dużo powiedziane i nie na moje skromne możliwości – powiedzmy oględnie pomysł, który zakiełkuje w mojej głowie na daną treść.

źródło: Google Grafika
Teraz np. zamiast po kolei pisać o zabytkach na wyspie Wolin, a konkretnie o Forcie Gerharda, nabrałam chęci podzielenia się z Państwem informacjami na temat samej wyspy Karsibór i opisania historii jej powstania wynikającej z działalności człowieka oraz o ostoi  ptaków Karsiborska Kępa.
Informacje te znajdziecie Państwo w nowej karcie Karsibór - ostoja ptaków. Post z uwagi na dużą ilość przekazywanych treści już w części został opublikowany i jego kontynuacja pojawi się niebawem.

Odejściem od przyjętego harmonogramu było również stworzenie wpisu wszystko NAJ … który powstał zupełnie niespodziewanie jak zastanowiłam się nad już przekazanymi Państwu treściami.
źródło: Google Grafika

Wrócę oczywiście do przedstawienia Fortu na wyspie Wolin, ale wtedy omówię już wszystkie Forty po obu
 stronach Świnoujścia / na obu wyspach.

Ponadto w sporządzonym harmonogramie zapomniałam o dopisaniu części – wydaje mi się ważnej z punktu widzenia turysty – a mianowicie Gdzie można zjeść ?
źródło: Google Grafika

Chyba zgodzicie się ze mną Państwo, że nie tylko samym zwiedzaniem i innymi rozrywkami człowiek żyje ? a i też pewnym rodzajem atrakcji może stać się tutaj wyjście do fajnej, oryginalnej knajpki lub po prostu znalezienie w miarę niedrogiego baru czy restauracji oferującej smaczne domowe dania.

Jeszcze co do ostatnich aktualizacji – to odsyłam do części Plaża, system falochronów, symbol miasta Stawa Młyny, oraz Stawa Galeriowa i Stawa Głowicowa (Buczek) gdzie powstał nowy podrozdział dotyczący falochronów.

Planuję również poszerzenie już istniejącego posta Co jeszcze stanowi o specyfice miasta ?  o część zawierającą informacje o promenadzie i niezliczonej ilości fontann na wyspie Uznam – pierwszy raz bowiem zetknęłam się z miastem, w którym jest ich tak wiele; np. w Helu poszukiwałam choćby jednego miejsca z tryskającą wodą ale nie znalazłam i nie miałam gdzie wrzucić pieniążka, żeby raz jeszcze odwiedzić ten kurort.
Oczywiście atrakcyjność miejscowości  nie przekłada się na liczbę fontann ale może w tym wypadku stanowić o jego specyfice.